Увійти
29.10.2007

Непрості питання інтернет-реклами

Фактів завжди достатньо – не вистачає фантазії
«Понеділок починається в суботу»

Сьогодні, часто-густо, можна зіткнутися з публічним неприйняттям реклами. Споживач каже: «реклама промиває мені мізки». Він запитує: «доки?» Він стверджує: «ненавиджу нав'язливість у всіх її проявах». Він просто трясеться при вигляді спаму в своїй поштовій скриньці і демонстративно перемикає телевізор на іншу програму при оголошенні рекламної паузи. І, в той же час, він не може жити без інформації. Коли її відсутність стає критичним, він здатний вапна всіх знайомих питаннями, перегорнути тонни рекламних буклетів і власноруч перерити Велику Енциклопедію, щоб прийняти правильне рішення. Якщо ж вчорашній споживач раптом стає бізнесменом, то він стикається з зворотним боком проблеми - виникає нагальна потреба донести інформацію про послуги або товари до їх потенційних споживачів. Традиційне суспільство придумало чимало способів розрекламувати все і вся. Однак, з розвитком віртуальних просторів, в наше життя прийшли принципово нові можливості.

Отже, разом з мільйонами людей по всій планеті поринемо інтернет. Як і в реалі, тут вас зустрічає реклама: банери в новинних стрічках, розсилки по електронній пошті або спеціалізовані каталоги. Звичайно, це варіанти класичної реклами, адаптовані до веб-простору, але більш дієвими і просунутими у віртуальному світі будуть інші, притаманні виключно йому. А саме, створення в Мережі власного представництва - сайту, і його оптимізація під пошукові запити. Саме така реклама дозволяє домогтися максимальної віддачі з мінімальними витратами. Саме вона дозволяє знайти, залучити й утримати цільову аудиторію - тобто ту, яка потребує ваших товарах і послугах. Справа за малим - провести власне інтернет-просування по найбільш оптимальної траєкторії. І тут на допомогу приходять фахівці.

NetPromoter – відома російська компанія, яка розробила спеціальний комплекс програм і послуг, що дозволяє найбільш ефективно планувати і здійснювати маркетинг в інтернеті. Грунтуючись на своєму багаторічному досвіді роботи з клієнтами, сьогодні вона пропонує вашій увазі базову інформацію по інтернет-оптимізації. Це відповіді на ті питання, які фахівці компанії регулярно чують від бізнесменів, керівників проектів та менеджерів, які вже розуміють що «потребують чомусь подібному, але поки не знають з чого почати».

Як зважитися?

Щоб ефективно працювати в умовах сучасної дійсності
необхідно чітке розуміння можливостей

Здавалося б, все просто - в один прекрасний день ви, як Менделєєв, прокинулися з готовим рішенням в голові: правда, примарилося таблиця містить не сотню елементів, а один єдиний - ви раптом усвідомили, що вам потрібен новий бізнес-канал, а саме, інтернет. Ви ще не знаєте всіх деталей, статистики, прогнозів, ризиків, можливостей - тільки усвідомлюєте - вони є. Таким чином, вам дуже скоро доведеться опанувати купою нових для вас термінів і понять, на кшталт «веб-сайту», «веб-дизайну», «контенту», і, звичайно, «пошукової оптимізації». Отже, перше питання - чи потрібно? Чи варто вкладень? Звичайно, інтернет-просування, як і будь-яке інше починання - потребують інвестицій, і не малих. Так - це недешево, так - це вимагає часу. Але, це здатне значно розширити вашу сферу впливу офф-лайн (тобто в реальному просторі). А, головне, при правильному підході, всі витрати та матеріальні та часові не тільки окупляться, але й принесуть значний прибуток.

Управління вашим ресурсом

Отже. Сайт написаний. Оформлений відповідно до базових правилами, вашими смаками і запитами. Але це не кінець і, навіть, чи не половина шляху. Це - тільки початок. Далі треба сайт розкрутити, зробити відвідуваним, зробити упізнаваним, зробити новим обличчям вашої фірми, зробити новим інструментом вашого бізнесу. Фактично, сайт сам потребує реклами. Точніше - будемо використовувати нову для вас термінологію - в «розкрутці», «оптимізації» і «просуванні».

Отже, питання: хто всім цим займеться? Може бути компанія, яка розробляла ваш сайт? Можливо? Давайте подивимося на це так: якщо компанія, яка створювала веб-ресурс, спочатку не підготувала його до пошукової оптимізації, то чи здатна вона взагалі зробити це? Крім того, часто важко виявити помилки, допущені власноруч. Необхідний погляд з боку. Ми вважаємо, що тільки компанії, що професійно займаються пошуковим просуванням, можуть вказати на прорахунки та недоліки вихідного сайту і правильно організувати роботу з усунення помилок.

Чи може зайнятися просуванням сайту програміст вашої фірми чи компанії? Потенційно може .. Але, потрібен час, щоб розібратися і навчитися. І потрібен спеціальний інструментарій, оскільки неможливо виконати таку роботу вручну. Підрахунок частоти ключових слів на сторінках, збір статистики по сайту і багато іншого безумовно вимагає автоматизації. Компанія NetPromoter, розробляючи спеціальне програмне забезпечення для просування сайтів, подбала не тільки про те, щоб використання програм не вимагало спеціальних знань, а й про те, щоб менеджери і керівники проектів легко могли відслідковувати процес і контролювати ефективність роботи веб-майстрів, програмістів і, навіть, найнятих вами фірм-оптимізаторів.

Навіщо це потрібно? Багато хто, порахувавши інтернет-розкрутку досить вигідним заходом, запрошують для роботи над нею фірми, що спеціалізуються на пошукової оптимізації та супутніх послугах. Даний підхід цілком рентабельний. Однак не можна забувати, що вас цікавить кінцевий результат - підвищення прибутковості вашого веб-ресурсу, збільшення аудиторії. У той же час фахівці з просування, зазвичай, не є фахівцями з продажу. Тут виникає дилема: менеджер або повинен вміти оцінювати результати дії програмістів-оптимізаторів чи повинен віддавати на аутсортинг весь бізнес-процес, що, зазвичай, не вигідно, та й просто небезпечно (інформація може піти конкурентам). Як ми вже сказали, використання спеціального програмного забезпечення дозволяє менеджерам і керівникам без особливої головного болю контролювати ефективність дій програміста або сторонньої організації, що займається пошуковим просуванням.

Програми. І що з ними робити

Якщо сьогодні дати людині рибу - то завтра він знову буде голодний.
Якщо людину навчити ловити рибу - він завжди зможе прогодувати себе.

Отже, зупинимося на деталях. Навіщо розроблялося спеціальне програмне забезпечення Page Promoter? По-перше, воно роками вишиковувалося і вдосконалювалося, щоб взяти на себе весь комплекс робіт по просуванню сайту. Програми дозволяють повністю автоматизувати процес проведення необхідних робіт (при цьому, якщо у вас є кілька сайтів, то програми дозволяють паралельно вести кілька проектів). Програми дозволяють гнучко реагувати на всі зміни у віртуальному світі. А це дуже важливо, оскільки пошукові машини постійно змінюють алгоритми ранжирування сайтів. У разі серйозних змін, фахівці компанії NetPromoter оперативно вносять необхідні поправки або доповнення в програму. Головне, що ви, набуваючи продукт, платите тільки один раз і отримуєте наступні оновлення баз даних і версії програм безкоштовно.

Чесно кажучи, на російському ринку послуг можна знайти різний програмне забезпечення для просування в Мережі. Однак жодна інша програма не дає можливості отримати підтримку з боку фахівців, які її створили. І жодна не є настільки відпрацьованої і комплексною, як Page Promoter Експерт. Купуючи даний набір програм, ви отримуєте консультації фахівців з усіх питань використання. Звичайно, в ідеалі, потрібен окремий людина, яка буде працювати над Сайтом. Однак, в залежності від поставлених вашою фірмою завдань, можна, використовуючи програми, приділяти інтернет-роботі всього дві години на день.

Тепер поговоримо трохи про ризики при просуванні. Наприклад, неякісне просування на межі фолу з використанням неприпустимих (однак, нерідко дієвих) методів загрожує тим, що пошукові машини вирахують «халтуру», і ваш сайт буде суворо покараний - «забанений». У такій ситуації нерідко всю роботу доведеться почати спочатку. Буквально, з придбання нового доменного імені. Професійне програмне забезпечення просто емулює роботу людину, не порушуючи чинних правил пошукових машин і використовуючи тільки прийняті методи просування. Таким чином, гарантується ваше законне «прописування» у віртуальному просторі.

Критерієм роботи компаній оптимізаторів прийнято вважати виведення сайту на лідируючі позиції. Однак буде чесним не давати таких гарантій. Чому? Тому, як таких гарантій не існує, оскільки алгоритми ранжирування пошукових машин не доступні жодному оптимізаторові (тільки адміністрації пошукових систем). Крім того, ці алгоритми регулярно змінюються. Як ми вже сказали, просування за допомогою професійного програмного забезпечення і фахівці, зайняті його розробкою і вдосконаленням, гарантують гнучке та швидке реагування на всі зміни. Більше того, жоден менеджер не має права забувати, що для нього критерієм роботи сайту буде тільки збільшення продажів і розвиток проекту та бізнесу в цілому. А це автоматично приходить туди, де ведеться професійна і грамотна робота. Навіть якщо ваш сайт відданий на аутсортинг, і у вас немає прав доступу, програмне забезпечення NetPromoter дозволить провести основну частину робіт. Крім того, продукти призначені не тільки для пошукової оптимізації, але і для вирішення ряду інших питань. Наприклад, для складання технічного завдання для фірми, яка займається оптимізацією, для моніторингу змін та оцінки позицій сайту в рейтингу пошуковиків по ключових запитах, для здійснення обміну посиланнями і багато іншого

З чого почати

Як свідчить східна мудрість, навіть десять тисяч кроків починаються з одного - першого.

Найкраще почати з першої послуги, яку надають клієнтам та потенційним клієнтам в компанії NetPromoter. Дана послуга отримала назву Аналіз і Аудит вашого сайту. В рамках цього аналізу фахівці компанії проведуть глибокий огляд всіх недоліків і втрачених можливостей вашого веб-ресурсу з точки зору пошукової оптимізації. Ви познайомитеся з аналізом сайтів-конкурентів і, в цілому, з вашим сегментом ринку в Мережі. Крім того, буде запропоновано оптимальний список ключових слів і статистичний аналіз. Як підсумок, вам буде надано покроковий план пошукової оптимізації та просування вашого сайту.

Звіт по аналізу та аудиту Сайту - це не тільки рекомендації фахівців щодо виправлення недоліків, але і пояснення технологій пошукової оптимізації та пояснення, що стосуються можливостей роботи програми Page Promoter. Власне кажучи, після такого аналізу вся ваша подальша задача зведеться лише до того, щоб правильно слідувати рекомендаціям Аналізу та Аудиту. Що ж ще?

Залишилася тільки одна психологічна тонкість, на якій ми загострити вашу увагу. Приходячи з реального бізнесу в електронну комерцію, багато клієнтів компаній-оптимізаторів не приймають специфіки роботи, що виключає можливість особистого контакту. Компанія NetPromoter, аналогічно багатьом іншим, які надають послуги з інтернет-просування, спілкується зі своїми клієнтами по телефону, ICQ та електронною поштою. Однак можна почати своє знайомство з Компанією та її програмними продуктами в реалі. У Москві регулярно проходять безкоштовні освітні заходи, присвячені проблемам кибермаркетинга. Семінари проводяться компанією NetPromoter спільно з холдингом UnMedia. Подібні заходи мають практичну спрямованість - в ході роботи розглядаються питання аналізу, пошукового просування та управління веб-ресурсом на прикладі сайтів учасників семінару, крім того, наводяться приклади вирішення різних завдань за допомогою програмних інструментів компанії NetPromoter. Для участі в подібних семінарах необхідно попередньо заповнити анкету, що знаходиться за посиланням: http://netpromoter.ru/education/seminars/registration/index.htm

Повернення до списку