Увійти
06.05.2007

Спочатку було слово ...

Спочатку було слово. Потім – багато, багато слів. Потім - багато, багато інформації. Так вийшов інтернет. Потім в інтернет прийшов бізнес. Зі всієї напрацьованої масою знань про маркетинг і рекламу, з тридцять одним способом завоювання і утримання ринку і купою обкачаних рішень з звичайного, не віртуального, світу. І став освоюватися в Мережі. Так з'явилися поняття електронної комерції, ефективних способів просування сайту, пошукової і контекстної реклами, пошукової оптимізації, веб-статистики. Прямий перенесення вже відомих, добре показали себе раніше схем, які не приносив успіху: потрібні нові підходи і знання, знання не тільки бізнесменів, але й тих, хто звик працювати з веб-дизайном, програмним забезпеченням, пошуковими системами та іншими таємницями інтернету.

Незважаючи на те, що попит на фахівців в області, що отримала претензійну назву кибермаркетинга, в даний час дуже високий, про академічне освіту говорити поки не доводиться. І навіть отримання офіційного сертифікату після будь-яких н-місячних курсів не гарантує високий рівень спеціаліста. Це наслідок того, що в основі успіхів на даному терені лежить поки не стільки теорія, скільки практика. І навчання йде з практичних навичок, з особистого досвіду, з бази знань професіоналів, які щодня міняють віртуальний простір і безпосередньо адаптують можливості мінливого і швидко розвивається інтернету до запитів нової комерції. Їх одиниці, десятки, а потрібні сотні і тисячі. Де їх взяти?

Вчити завжди, вчити скрізь ...…

Ну що ж, не дарма інтернет - король інформації. І можливості у нього для спілкування і набуття нових знань воістину королівські: чати і форуми, он-лайн конференції, розсилки, блоги, авторські сторінки. На цих дріжджах і ростуть нові фахівці. Хто на що здатний, хто скільки знань знайде, зрозуміє і понесе у своїй кошику. Хто скільки зможе застосувати потім на практиці. Кажуть, оптимізаторами (фахівцями в області оптимізації змісту вашого сайту під умови інтернету в цілому, і пошукових систем, зокрема) не народжуються. Але й далеко не кожен бажаючий їм стає. Чому? Тому, що оптимізація вашого сайту, вашого центру інтернет-бізнесу, це процес швидше від людини мистецтва, ніж від пересічного ремісника. Інтернет надто мобільний для простих схем. Більше того, поки людина, що займається пошуковою оптимізацією, наприклад, намагається створити ідеальний з точки зору пошукової машини сайт (при цьому залишається цікавим і зручним для користувачів), пошукові машини зустрічним і найбезсоромнішим чином постійно змінюють «критерії ідеальності», заганяючи вас в глухий кут. Отже, з боку справжнього фахівця потрібна постійна робота, невсипуща пильність і достатній досвід, щоб мобільно відстежувати будь-яку нестандартну ситуацію і блискавично ліквідувати наслідки, поки вони не позначилися на вашому гаманці.

Паличка-виручалочка

Ось і виходить, що жоден власник Сайту не захоче почути у відповідь на виниклі у нього проблеми з бізнесом настільки поширену фразу від найнятого фахівця: «вибачте, я не чарівник, я тільки вчуся». А чарівників, як ми вже говорили, на всіх не вистачає. Правда, інтернет, як програмне середовище, здатний запропонувати компроміс. А саме, справжні професіонали в області кибермаркетинга дуже не люблять робити багато одноманітної роботи руками і намагаються по максимуму автоматизувати інтернет-комерцію. Ці програми багатофункціональні і складні. Без вашої участі, вони можуть досліджувати ваш сектор ринку, розіслати потрібні листи, забрати інформацію у пошукової машини, підрахувати ефективність рекламної кампанії і багато, багато іншого. Розробники відстежують всі тенденції в інтернет-середовищі і постійно випускають оновлені версії. Тим не менш, не останнє місце відводиться і можливості / необхідності максимально адаптувати таке спеціальне програмне забезпечення для мінімально підготовленого користувача.

Можуть королі, все можуть королі ...

Спробуємо на конкретному прикладі розібрати комплекс подібних програм, який полегшує життя підмайстрам / фахівцям від Оптимізації, і, не меншою мірою, керівникам ІТ-проектів.

Знайомтеся, компанія NetPromoter. На ринку оптимізації з 1999 року. Основний рід занять - розробка спеціальних програм на потреби SEO - пошукової оптимізації, зокрема, і інтернет-комерції, в цілому. Один з основних проектів - комплекс Page Promoter, що включає не лише програмне забезпечення, але і ряд додаткових послуг: Аналіз і Аудит вашого сайту, постійну підтримку клієнтів, і, з недавнього часу, безпосередньо навчання в реалі роботі з програмами (!). Останнє з'явилося як наслідок загальної політики Компанії: забезпечити повноцінне (не по російським, а за західними мірками) обслуговування клієнтів.

Ну а тепер докладніше. Ключові можливості Page Promoter в редакції Експерт. Для початку - аналіз і аудит вашого сайту. Будь-яку роботу з власне програмним забезпеченням передує робота з клієнтом. Розробники програм намагаються дати чітке уявлення про те, які недоліки в - вашій роботі вже є, як це позначається на вашій прибутку, і, найголовніше, що треба міняти. Повний покроковий план пошукової оптимізації та просування вашого сайту.

Далі - планомірна, автоматизована оптимізація: дослідження ключових слів, перевірка посилань, «загострювання» сторінок і мета-тегів під різні пошукові системи. Просування - автоматична реєстрація в каталогах, рейтингах, пошукових, обмін посиланнями з сайтами схожої тематики. Аналіз чинників популярності вашого сайту, перевірка позицій у пошуковиках. Ну і, нарешті, незамінний помічник при плануванні та оцінці будь-якої дії з поліпшення стану сайту - інструмент для аналізу статистики сайту.

Як ми бачимо, повний комплекс представлених програм досить багатогранний. Незважаючи на декларований інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, програми, навіть у перерахуванні змісту можуть виявитися складними в розумінні для людей, погано розбираються в особливостях просування Сайту в мережі. Саме тому виникає потреба пояснити людям, вперше стикаються з можливостями електронної комерції, як працюють ці програми, яку користь вони можуть принести інтернет-проекту і наскільки полегшать життя керівнику даного проекту і його учасникам.

Якщо ми чогось досягли - значить ми маємо право вчити інших

В останні роки, із зростанням популярності, розмаху і обороту інтернет-комерції в Росії, більшість загальновизнаних лідерів-професіоналів в даній області тим чи іншим способом беруть участь у централізованих процесах навчання. Спочатку такі заходи -навчальні семінари - були орієнтовані на тих, хто прагнув поповнити ряди професіоналів Пошукової-оптимізації та просування, інтернет-статистики або веб-дизайну. На даний момент вони охоплюють все більш широку аудиторію. І не рідко є безкоштовними. Фахівці пояснюють потенційним споживачам їхніх послуг особливості і стан комерції в Мережі. А також можливості програмної автоматизації різних сторін інтернет-маркетингу в процесі просування Веб-сайту в інтернеті.

Так, компанія NetPromoter, спільно з ще одним лідером ринку послуг оптимізації UnMedia, проводить цілу серію безкоштовних семінарів "Аналіз, просування і управління ресурсом в інтернеті". На подібних семінарах докладно розглядаються питання просування сайтів в Мережі, особливості аналізу аудиторії сайту та оцінки ефективності рекламних кампаній за допомогою програмних інструментів, в першу чергу, описаного вище комплексу Page Promoter. У новому, 2007 році, найближчий безкоштовний семінар в Москві відбудеться 21 березня. Семінари даної серії надають всім учасникам унікальну можливість, а саме, практичну роботу над власним веб-ресурсом. Фахівці компанії NetPromoter для всіх учасників семінару безкоштовно проведуть аналіз сайту, в якому вкажуть на основні недоліки і, відповідно, ви тут же отримаєте можливість обговорити способи їх усунення з провідними фахівцями в галузі пошукової оптимізації.

Індивідуальний підхід

Які основні характеристики маркетингу постіндустріального суспільства? Він орієнтований на споживача, його індивідуальні запити, високоякісну, часто оновлювану продукцію. Абсолютно в рамках цієї моделі (зауважимо, практично не характерною поки для маркетингу, по-російськи), компанія NetPromoter з цього року вперше на ринку Пошукової оптимізації надає можливість індивідуального навчання клієнтів азам SEO (от search engine optimization – пошукова оптимізація). Подібна послуга Навчання коштує $ 399,9 і дозволяє, поки тільки москвичам, не виходячи з офісу, отримати від фахівця детальний Аналіз і Аудит сайту, повну консультацію по стратегії просування власного Сайту і безкоштовну книгу “Основи контентної оптимізації” (зрозуміло, в друкованому вигляді). Дана книга, випущена в кінці минулого року Видавничим домом «Вільямс», є практичним посібником з розширення цільової аудиторії сайту методом контентної оптимізації ресурсу. Це перше книжкове видання, в якому комплексно розглянуто процес популяризації веб-ресурсу та підвищення інтернет-продажів. Автор книги - Микола Євдокимов, генеральний директор інтернет-холдингу UnMedia, і співавтор, який вніс вагомий внесок в її написання, Сергій Баиров, виконавчий директор компанії NetPromoter, є одними з провідних фахівців в області кибермаркетинга. Фактично, індивідуальне навчання, це нова послуга на ринку пошукової оптимізації. Однак її функції аж ніяк не в тому, щоб поповнити цей ринок новим поколінням висококласних фахівців. У першу чергу «Навчання» - це унікальна можливість для менеджерів веб-проектів або новачків у віртуальному бізнесі більше дізнатися про SEO, зрозуміти її завдання та функції, виявити і попередити багато помилок, що виникають на перших етапах становлення власного електронного бізнесу, і позначити вектор подальшого розвитку свого веб-ресурсу.

Звичайно, ми «злегка» відстали від Заходу за швидкістю розвитку інтернету в якості бізнес-комунікатора. Як не дивно, в цьому є свої плюси: інтернет-ринок в Росії ще не поділений між монополістами, більшість бізнес-ніш швидше вільно, ніж зайнято, а, отже, поки немає жорсткої конкуренції. Тим не менш, інтенсивність розвитку Рунета дає право вже сьогодні серйозно потурбуватися своїм місцем на віртуальному ринку. Природно, що, вкладаючи кошти Компанії в навчання фахівців з кибермаркетинга, ви робите серйозні інвестиції в Її майбутнє. Не варто втрачати свій шанс. Тим більше що справжні професіонали вже подбали про те, щоб полегшити ваш власний шлях в інтернет-комерції і навчити вас, як пройти його з найменшими втратами і максимальною ефективністю.

Повернення до списку