Увійти
16.07.2006

Оптимізуй це!

Аналіз і Аудит Сайту за системою «все включено»

Гладко було на папері

Розмовляють два оптимізатора:
- А мені подобається Франція!
- Розумію… Монмартр, Ейфелева вежа, Нотр-Дам …
- Та до чого тут Нотр-Дам? Мій сайт в Google.fr на першій сторінці!!!

Суб'єкт – неважливо, фізичний чи юридичний, - в процесі побудови власного Інтернет-ресурсу приречений на безліч проблем і хвилювань, причому необов'язково приємних. Пошук грамотного розробника, підготовка контенту, покупка хостингу на надійному сервері - як показує практика, всі ці процедури забирають значно більше робочого часу, ніж планувалося заздалегідь. Веб-дизайнери намагаються видати дійсне за бажане, в прес-релізах і описах товарів несподівано з'являються зайві літери, цифри і коми, ну, а надійність хостингу клієнт зможе оцінити тільки після початку роботи з провайдером. Якщо врахувати, що молоді, що стають компанії часто змушені створювати своє Інтернет-представництво в умовах цейтноту та бюджетного дефіциту, картина малюється досить динамічна, напружена і хаотична - Сальвадор Далі відпочиває. І тільки після закінчення роботи порядком втомлений, але задоволений замовник отримує в своє розпорядження налагоджений і готовий до застосування веб-сайт - потужний інструмент сучасного бізнесу, реклами та електронної комерції, чи не так?

Неправда. Красивий і зі смаком наповнений сайт - це обличчя компанії, але обличчя всього лише потенційне. Достойно жалю, що для багатьох цікавих і амбітних проектів ця потенція так і не змогла перерости з можливості в реальність.

Звідки що береться

Кожна фірма, яка робить вибір на користь дешевого і кривого веб-сайту, попросту тягне Мережу на дно разом з собою!

Причина, по якій цільова аудиторія не ходить на красивий і виразно наповнений сайт, а ходить на не настільки красиві і виразні сайти конкурентів, сьогодні відома будь-якому користувачеві Мережі. Основа залучення клієнтів - лідируючі позиції сайту по цільових запитах у великих пошукових системах, за допомогою яких потенційні покупці здійснюють пошук потрібних їм товарів і послуг. Наприклад, персонаж, якому потрібен новий велосипед, швидше за все, набере в «Яндексі» що-небудь на зразок «купити велосипед», щоб отримати масу посилань з прайс-листами та адресами. Зрозуміло, що вирішальним конкурентною перевагою будуть володіти сайти, що займають лідируючі позиції в пошукових системах - за статистикою, більшість користувачів пошукових систем знаходять потрібні їм товари, забираючись НЕ далі третьої сторінки результатів пошуку. Так що якщо в результаті пошуку найвигіднішому пропозиція виявиться далеко в хвості, покупець, швидше за все, віддасть свою перевагу - і гроші разом з ним, - пропозиціям, що просто-напросто раніше попалися йому на очі. Така жорстока проза життя.

Статистика також свідчить, що ефективність традиційних методів, що застосовуються більшістю сайтовласників для оптимізації відвідуваності своїх ресурсів, м'яко кажучи, далека від стовідсоткової. Багатьом з нас доводилося стикатися з людьми, щиро не розуміють, чому їх зусилля по накрутці рейтингу всіма дозволеними і недозволеними методами пішли нанівець, а гроші, витрачені на баннерообмін і купівлю реклами, вилетіли в трубу. Професіонали в галузі пошукової оптимізації сайтів знають, що переважна більшість проблем, що виникають у процесі підвищення рейтингу Інтернет-ресурсу, мають своїм джерелом сам оптимізуються ресурс. Саме для виявлення та усунення можливих численних помилок і недоробок, здатних звести нанівець будь-які зусилля з просування інформації, товарів і послуг в мережі Інтернет, і призначені послуги з аналізу та аудиту веб-сайтів.

Більше, ніж сума частин

Аналіз (від грецького «analysis» - розкладання) - процес уявного або фактичного розкладання цілого на складові частини. Логічний аналіз полягає в уявному розчленовуванні досліджуваного об'єкта на складові частини і є методом отримання нових знань. Це дозволяє виявити будову вихідного об'єкта, його структуру; дозволяє відокремити істотне від несуттєвого, звести складне до простого. Мета аналізу - пізнання частин як елементів складного цілого.

Що ж являють собою послуги подібного роду? Розберемо це на прикладі Аналізу та Аудиту, наданого компанієюNetPromoter – однієї з провідних російських компаній, що зробила собі ім'я в галузі аналізу, просування і управління Інтернет-ресурсами. Послуга Аналіз і Аудит Сайту є складовою частиною повної редакції програми Page Promoter - Page Promoter Експерт. Купуючи PP Експерт, користувач отримує унікальний програмний комплекс для розкрутки свого сайту на тисячах пошукових машинах і каталогів, який виконує всі завдання планування просування, аналізу та моніторингу, а також безпосередньо робіт по пошуковому просуванню сайту. Слід зазначити, що на даний момент Page Promoter є єдиним програмним забезпеченням, що забезпечує повноцінну лінгвістичну підтримку російської мови. Це означає, що PP обробляє сторінки по тому ж алгоритму, що і пошукачі, що враховують російську морфологію - «Яндекс», «Гугль», «Рамблер», «Апорт».

Проте, повернемося до теми аналізу. Для чого він необхідний - в ідеалі ситуація, коли перед конструюванням свого мережевого представництва замовники звертаються за дослідженням ринку до фахівців з Інтернет-маркетингу, щоб скласти специфікацію робіт для розробників сайту, є ідеальним і тому широко не розповсюджений. Однак найчастіше коригувати роботу ресурсу припадає на льоту, що називається «заднім числом», в обстановці, коли багато чого вже полетіло і жорстко приземлилося. Тому перед початком налагоджувальних робіт необхідно з'ясувати, в яких саме конструктивних особливостях сайту кореняться проблеми, що підлягають вирішенню за допомогою програмного комплексу Page Promoter.

Наочний приклад - ситуація, коли на сайті, що складається з декількох сотень сторінок, в пошуковій системі проіндексовано менше десятка. Це вказує на проблеми з навігацією по ресурсу. Можливо, меню сайту, що містить посилання на внутрішні розділи, виконано за допомогою технологій, таких, як JavaScript, що перешкоджають проходженню пошукового робота по посиланнях, або на основі форм, заповнювати які деякі роботи не вміють. Буває й так, що з кореневого каталогу сайту розробники іноді забувають прибрати необхідний при тестуванні файл robots.txt, який забороняє роботам доступ до всього сайту або до його розділів. Часто зустрічаються і помилки мови гіпертекстової розмітки HTML, що перешкоджають правильній індексації - використання тега FONT замість заголовків H1 - H3, невдале складання заголовків сторінок, ігнорування основних тегів акцентуації і атрибутів ALT і TITLE ...

Коротше кажучи, причин, що гальмують розвиток електронного бізнесу, може бути безліч, і методи аналізу, розроблені компанією NetPromoter, дозволяють ефективно виявляти і ліквідовувати переважна більшість таких. Всього за сім робочих днів з моменту надання замовником необхідної статистичної інформації по сайту.

Стародавня професія - нові перспективи

Слово «аудитор» - латинського походження і в перекладі на російську мову означає «слухач». Так в духовних навчальних закладах називали відмінно встигає учня, який за дорученням вчителя робив довірчу перевірку інших учнів на предмет засвоєння ними пройденого матеріалу. Такі довірчі відносини існують і в аудиторській діяльності.

Незважаючи на те, що аудит сайту як послуга за віком порівнянна з віком існування мережі Інтернет, з таким корисним явищем, як аудит, людство знайоме вже близько шести тисяч років. Першими аудиторами були «очі і вуха царів», функціонери, які очолювали контрольний апарат стародавніх імперій. Про облік і контроль міркував геніальний Платон і його не менш геніальний учень Аристотель у творі «Політика» - саме звідти бере початок ідея про те, що аудит є найважливіша контрольна функція. Перша згадка про професії аудитора в її сучасному значенні виявлено в документах архіву Казначейства Англії і Шотландії за 1130. А назвою своїм практика «слухання» звітів зобов'язана тому, що під час воно мистецтвом читання по-писаному володіли деякі просунуті люди, іншим доводилося задовольнятися їх читанням вголос.

Так що ж це давнє слово означає стосовно сучасних IT-технологій? І немає тут помилки, адже «аудит» - спочатку бухгалтерський термін, що має відношення більше до фінансової та податкової звітності?

Звичайно, ні, адже аудит - це, в першу чергу, висновок про якісну сторону функціонування будь-якого об'єкта, у тому числі і розташованого в Інтернеті. У процесі аналізу фахівці компанії NetPromoter вже ретельно відшукали недоробки, що перешкоджають успішному пошуковому просуванню веб-сайту. Підсумком їх аудиторської діяльності є складання документа, що містить в собі детальний огляд розглянутого сайту з переліком виявлених в ході аналізу помилок, втрачених можливостей, аналізом сайтів-конкурентів, визначенням семантичного ядра і, що особливо важливо - детальними рекомендаціями щодо підвищення рейтингу вашого сайту за допомогою програмного комплексу Page Promoter.

Документ, що містить в собі результати аналізу та аудиту, складається з десяти розділів. У першому розділі, зважаючи на можливість необізнаності замовника в спеціальнії термінології, міститься короткий вступ в матеріал, розшифровки умовних позначень та тлумачення термінів. Другий розділ присвячений питанням індексації сайту пошуковими машинами. У ньому проводиться аналіз того, які сторінки ресурсу проіндексовані найважливішими пошукачами Рунета. Розглядаються лог-файли, що містять інформацію про заходження пошукових роботів і переходах користувачів з пошукових машин. Тут же знаходиться інформація про ключові слова, за допомогою яких користувачі знаходять сайт в пошукових системах і статистика запитів по них. Далі слід звіт про проблеми та упущення у верстці, структурі, навігації та зміст сайту, детально розглядаються помилки HTML-коду з точки зору пошукового просування, проводиться контент-аналіз. Зміст інших розділів включає в себе аналіз факторів, що дозволяють сайтам-конкурентам займати лідируючі позиції за даними ключовими словами, практичні рекомендації щодо методів оптимізації та аналізу сайту і виробленні оптимальної стратегії реєстрації та поліпшення видимості ресурсу.

Особливу важливість для російського ринку Інтернет-послуг представляє частину Аналізу та Аудиту, присвячена неоднозначним методам просування ресурсу, таким, як використання систем автоматичного обміну посиланнями, веб-клоакинг, примусове підвищення частоти ключових слів або дверний проріз, сторінки. Ці та їм подібні прийоми, досить часто використовувані веб-майстрами, можуть бути ідентифіковані пошуковими системами як спам, що в перспективі загрожує баном сайту і виключенням його з індексу пошуковика. При виявленні таких методів в ході проведення аудиту даються рекомендації по заміні їх на більш безпечні, але не менш ефективні.

Слід ще раз зауважити, що описане вище дослідження в усіх своїх частинах носить суто прикладний характер. Це означає, що всі проблеми, виявлені в ході аналізу ресурсу та описані в підсумковому документі Аналізу та Аудиту Сайту, користувач легко зможе вирішити за допомогою програмного забезпечення, що поставляється компанією NetPromoter. При описі кожної проблеми пропонуються методи її вирішення з детальними інструкціями і скріншотами кожної операції.

Але і це ще не все. Діяльність компанії NetPromoter орієнтована на підтримку власників сайтів, одного разу скористалися її послугами. Ситуація на пошукових машинах постійно змінюється, оновлюються алгоритми ранжирування, змінюється і ситуація на ринку продуктів і послуг. Активізуються не тільки вже існуючі конкуренти, а й з'являються нові. У зв'язку цим може виникнути необхідність повторного аналізу і аудиту роботи сайту для отримання оцінки правильності й ефективності виконаних робіт та планування подальшого розвитку ресурсу. У цьому випадку послуга Аналіз і Аудит Сайту надається користувачеві з п'ятдесятивідсотковою знижкою.

Дорога починається з одного кроку

Підходить донька до тата-оптимізатора:
– Тату, мені тут трійку за твір вкотили. А я не зрозумію, чому ...
оптимізатор:
– Дай-но сюди. Ну як же, от оффтопик, ось оверквотинг, а ось чистий флейм. Все правильно..

Зрозуміло, незважаючи на достатню прозорість процедури оптимізації сайту за допомогою програми Page Promoter, перед початком роботи програму необхідно інсталювати, ознайомитися з її функціональними можливостями і навчитися користуванню ними відповідно до поставленими завданнями. Для допомоги починаючим користувачам призначена ще одна окремо замовляється послуга, що надається компанією NetPromoter - Виїзд Фахівця. У тригодинну консультацію входить установка програмного забезпечення, демонстрація його основних функцій на прикладі сайту замовника, навчання роботі з програмою і консультація з питань пошукової оптимізації сайту. Таким чином користувач отримує можливість ефективно почати роботу і заощадити час, необхідний для попереднього ознайомлення та установки ПЗ. Послугу Виїзд Фахівця можна замовити в межах міста Москви.

А для тих, хто хотів би докладніше дізнатися про сучасні методи оптимізації сайту для пошукачів, просування в мережі Інтернет, оцінці ефективності рекламних кампаній за допомогою програмних інструментів і багатьох інших проблемах кибермаркетинга, компанія NetPromoter на регулярній основі проводить безкоштовні семінари, присвячені аналізу, оптимізації, просуванню та управління Інтернет-ресурсом. Найближчий семінар проводитиметься 20 липня. Програму семінару та всю додаткову інформацію можна знайти на сайті компанії за адресою http://netpromoter.ru/education/seminars/2006_07_20/index.htm.

World Wide Web сьогодні проявляє тенденції до стрімкого зростання. З розвитком мережевих технологій безлічі користувачів стають доступними перспективи, які ще вчора здавалися фантастикою. Але темпи розвитку сфери IT вимагають від сучасного менеджера оперативного контролю і моментального реагування на будь-які зміни кон'юнктури. В іншому випадку будь-яке зволікання загрожує втратою аудиторії і, отже, втратою займаної ніші ринку. В умовах жорстокої конкуренції кожному починаючому власну справу належить зіткнутися з проблемами, позитивне вирішення яких неможливо без допомоги кваліфікованих фахівців. Які знають, як зробити так, щоб все наявне час ми витрачали тільки на власний бізнес, маючи в руках чудово налагоджений і завжди готовий до роботи ділової інструментарій.

Повернення до списку