Увійти
20.06.2007

Заявити про себе в Мережі

Безсумнівно, що інтернет сьогодні – це саме глобальне засіб комунікації, не визнає кордонів і відстаней. Це не ЗМІ, в повному значенні цього слова, тим не менше, кожен веб-сайт є засобом поширення інформації.. Така інформація може нести комерційний відтінок і, отже, вносити вагомий внесок у розвиток вашого бізнесу. Як показує ««західний» » досвід, перспективи інтернет-комерції величезні, тому все, що відбувається в Мережі, всі закони її існування, всі можливості її використання, заслуговують розуміння, пильного вивчення і постійного аналізу змін, що відбуваються.

Інтернет величезний. Якщо ви приходите на цей ринок просувати свою пропозицію, то, швидше за все, навколо вас вже існують конкуренти. Класична реклама тут другорядна. Проте, шанси бути помітним, бути в перших рядах, завжди є. І більшість з них тим чи іншим чином пов'язане з Пошуковими системами (Яндекс, Рамблер, Гугл) і спеціальними каталогами, створеними для упорядкування інтернет-інформації. Пошукова оптимізація, сполучена з просуванням вашого сайту в цій системі, змушена відповідати постійно мінливих критеріям пошукових машин. І, поступово, всілякі хитрощі з МЕТА-тегами, оптимізацією контенту, купленими посиланнями перестають діяти, бо це, за великим рахунком, штучний підхід. Що попереду? Завдання пошукових систем дати користувачеві інформацію, найбільш адекватну запитом. Алгоритми, що дозволяють це робити, стають все більш захищеними від штучних накруток рейтингів. Значить, вихід один - треба стати популярним по-справжньому.

Зовнішні посилання як діючий критерій популярності

Інтернет є гіпертекстової середовищем, і всі пересування по ньому здійснюються шляхом посилань або лінків (від англ. link). Просте припущення про те, що випадковий користувач, який ходить по посиланнях і потрапляє з певною ймовірністю на ту чи іншу сторінку, може стати критерієм популярності цієї сторінки (і сайту в цілому) лягло в основу знаменитого алгоритму PageRank, вперше введеного в ужиток пошуковою системою Google для оцінки популярності веб-ресурсів та їх пошукового ранжування. Ідея виявилася настільки плідною, що в даний час за цим принципом вираховується «глобальна цінність» кожної інтернет-сторінки, що проходить через будь-який пошуковик.

За основу PageRank був обраний академічний підхід оцінки важливості публікації автора по числу її згадувань у бібліографічних посиланнях інших авторів. Однак враховувати тільки кількість посилань було б недалекоглядно. Посиланнями в Мережі досить легко маніпулювати (і, зауважимо, цим не забули скористатися фахівці пошукової оптимізації). Саме тому, в алгоритм розрахунку цитованості сайту були введені додаткові параметри, покликані оцінити «вагу» кожного посилання. В рамках самої звичайної побутової логіки. Наприклад, важлива тематика сайту, який на вас посилається («вагоміші» посилання на медичний сайт, приміром, повинні бути розташовані на іншому медичному сайті) або популярність сайту, на якому знаходиться ваша посилання (чим більш відомі ваші друзі, тим більше гідні бути впізнані і ви) і так далі. Такі заходи обмежують можливість штучного накручування цитованості, однак не виключають можливості, наприклад, прикупити собі посилання на потрібних сайтах.

Від кількості до якості

Таким чином, незважаючи на свою універсальність, принципи алгоритму PageRank плавно і необоротно еволюціонують у бік обліку все більшого числа факторів. Розробники Google заявляють, що сьогодні вони змушені при ранжируванні враховувати більше сотні різноманітних критеріїв, у тому числі тексти посилань і якірні тексти. Більше того, саме ці параметри починають виступати на передній план. Тобто, давайте підкреслимо для себе той факт, що новий, тематичний, PageRank враховує і зміст ресурсів і текст посилань.

Технології найбільшої пошукової машини Рунета - Яндекса - також не стоять на місці. Розробники постійно вносять зміни в алгоритм ранжирування сайтів. В одному з  недавніх інтерв'ю технічний директор компанії "Яндекс" Ілля Сегалович зазначив, що пошукова машина використовує не так багато факторів, як думають оптимізатори. Проте "вага" кожного параметра постійно змінюється. Якщо сьогодні один фактор вважається значимим, то це зовсім не означає, що в майбутньому він збереже свою цінність.

Проте, як ми вже говорили, завдання розробників пошукових систем використовувати критерії, які важко «штучно накрутити», але які, при цьому, дають хорошу релевантність документів в пошуковій видачі. Безумовно, ранжирування посилань, є і буде однією з найбільш перспективних технологій. Однак алгоритми розрахунків продовжують змінюватися, тримаючи в напрузі всіх, хто тим чи іншим чином пов'язаний з інтернет-комерцією.

статейний маркетинг

Отже, щоб не зациклюватися на посиланнях, спробуємо подивитися на рекламу вашого веб-ресурсу в Мережі трохи ширше. Як і для будь-якого проекту в реалі, в першу чергу важливо «інформаційний супровід». Колись змістом вашої сторінки, контенту, надавалося підвищену увагу з боку пошукових машин. Потім пішов явний перекіс у бік посилань. Зараз пріоритети знову зміщуються у бік змісту&hellipі ЗНОВУ посилань (які пошуковій машині, зауважимо, набагато простіше підрахувати й оцінити). Як на тлі цих тенденцій домогтися Топ-положення в рейтингах? Не секрет, що гарне зміст веб-ресурсу, багате актуальною інформацією, приваблює відвідувачів. Якщо даний контент (наприклад, тематичні статті) «передрукувати» на інших тематичних сайтах за принципом: «ми вам текст, ви на нас посилання», то одним цією дією будуть убиті два-три зайця. Такий підхід несе користь і вам, і вашим друзям, і пошуковим машинам (точніше, їх відвідувачам).

Подібний напрямок веб-просування отримало назву «статейний маркетинг» і, зауважимо, на Заході його вже ставлять вище звичайної пошукової оптимізації та простого обміну посиланнями. Оптимально, коли посилання на ваш ресурс включаються безпосередньо в текст статті. Для пошукових систем такі посилання будуть найбільш вагомими, оскільки не будуть «каратися» як взаємообмін посилання або надлишок зовнішніх лінків на сторінці. Для відвідувачів такі посилання будуть ще більш важливі, оскільки читачі зацікавлені в представленій в тексті інформації і, якщо вони після цього прийдуть до вас на сайт, то складуть саму що ні на є цільову аудиторію. Навіть якщо на сторінках видачі пошукової системи ваші «передруки» складуть конкуренцію вашому сайту, все одно є шанси, що відвідувачі прийдуть до вас по посиланнях після прочитання статті. Особливо, якщо інформація буде розміщена в спеціальних розсилках або віртуальних ЗМІ.

Крім усього іншого, якщо ви будете просувати в мережі нові на ринку товари та послуги, подібна реклама буде найбільш ефективною та інформативною для споживача.

Природно, що статейний маркетинг вимагає до себе більшої уваги, ніж просто обмін посиланнями. По-перше, необхідний хороший, якісний контент, здатний залучити читачів. Вам потрібні професіонали, здатні продумати статейних-маркетингову кампанію, написати тексти, правильно оформити посилання і, нарешті, правильно розмістити їх в Мережі. Природно, що все це потребуватиме певних вкладень. Більш того, всі етапи роботи з «чистими» посиланнями досить легко підлягають автоматизації, тоді як спеціальний інструментарій для роботи зі статейним маркетингом практично не представлений в Рунеті.

Підводячи підсумки, слід підкреслити, що стратегічно правильний підхід до інформаційної ролі статей із згадкою вашої фірми і ваших послуг здатний принести вагомі дивіденди вашому бізнесу. Так що варто серйозно задуматися про це, поки ще новому для російської інтернет-комерції, напрямку просування в Мережі. Найближчим часом також варто очікувати і технічної підтримки статейного маркетингу з боку фахівців, що розробляють програмне забезпечення для просування сайтів в Рунеті. Так, один з лідерів у даній області, компанія NetPromoter, вже заявила про те, що протягом місяця планує випустити спеціальний інструмент у складі повного комплексу програм кибермаркетинга Page Promoter Експерт.

Повернення до списку